fredag 2 maj 2014

Stoppa ångest-attackerna innan de hinner ifatt dig.

Och eftersom jag valde att inte lyssna på alla dumma tankar som bara leder till nedstämdhet och ångest-attacker så valde jag istället att försöka vila ut ordentligt och jag hade egentid hela gårdagen och hela dagen idag. Jag behövde bara en paus och en chans att få vara ensam, så jag bad alla i personalen att inte komma upp till min lägenhet på några timmar.

För min del, att kunna hantera ångestproblematiken vissa gånger när den gradvis ökar och för att lugnt och sansat försöka stoppa det där som börjar stegra till något katastrofalt, i värsta fall destruktiva händelser, så gör jag helt enkelt det jag vet kan hjälpa mig att vila en stund, jag gör det jag känner att JAG behöver för att kunna andas ut, även om det innebär en paus från omvärlden.
Och igår var det ett one-tree-hill maraton, lite för många digestivekex och alldeles för många koppar te som hjälpte. Det viktigaste av allt för mig, det är att jag vilar, kommer tillbaka till verkligheten, sorterar och försöker att prata ut om allt med någon jag kan lita på, för att inte behöva bära på det själv.

I morgon skall jag till mina föräldrar och fira födelsedagen som var för en vecka sedan, haha och idag har jag shoppat en aning. :-)

hårsmycken, söta vårskor och mobil-plånbok 

och såklart, något prickigt från h&m

Outfit idag:



och jag har äntligen invigt mina älsklingar i år. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar