onsdag 28 maj 2014

rutiner hit, rutiner dit och TOTALT UTBRÄND!

Mina sömnrutiner har inte varit okej, jag har inte somnat som jag ska och när jag väl har gjort det vaknar jag alldeles för många gånger eller så vaknar jag inte alls. Jag har inte varit möjlig att väcka varken måndag eller tisdag, ett stort varningstecken som säger att jag är utbränd, som säger att jag verkligen måste varva ner och vila, lägga upp en plan för att minska stressen och allt det där tunga som nästan ger mig migrän. Det är mycket som väntar framöver och jag har inte hunnit eller tagit mig tid till att återhämta mig efter begravningen och att faktiskt fokusera på mig själv alls. Jag har bara skjutit upp allt helt enkelt.

Så nu, nu är det ännu viktigare att jag tar en sak i taget, sortera upp, göra det som behövs göras och i ordning för att allt skall fungera. Jag är så himla bra på att fly men det är ju så himlahimlahimla viktigt att inte totalt försvinna från verkligheten. Idag ska jag till en av mina fina vänner och det blir en heldag där och det känns helt underbart. Ikväll skall jag åter igen sätta mig ner och strukturera upp hela denna vecka så jag får rätsida på det jag inte fått rätsida på ännu, få ner känslor och tankar på papper. Jag har skrivit dagbok hela förmiddagen, så himla bra, världens bästa självhjälp enligt mig, det är ju fruktansvärt att ha hundranittio olika tankar i huvudet, det gör så att jag inte kan sortera alls. Om man då skriver ner tanke efter tanke, sorterar själv och pratar med någon annan om det så brukar jag få rätsida på det mesta. Jag ska ha samtal med terapeuten idag så det är superbra.

Och just nu dessutom, håller vi på behandlingshemmet med mitt diagnosutlåtande, jag har inte riktigt förstått det ännu så ett utvecklande angående detta går inte i nuläget. Jag blir bara trött eftersom jag har blivit utredd hundra gånger i mitt liv, haft tusentals olika diagnoser och de har bytts ut en efter en efter en och nu är ännu en diagnos utbytt IGEN. Jag börjar bli rädd att jag i slutändan kommer förlora mig själv på vägen.


jag idag:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar