tisdag 1 juli 2014

Vegan-restaurang i Liseberg och irritationer om alla vardagliga måsten.

Jag är totalt utmattad efter Liseberg, har legat på soffan exakt heeela dagen och i morgon skall jag upp lite extra tidigt för ett oanmält möte med socialsekreteraren och åh jag blir så nervös och jag blir samtidigt så irriterad. Ibland känns det som att de förväntar sig att jag alltid skall ha tid för dem, vilket jag absolut inte har *suck Dessutom känns det inte som sommarlov just nu för mig. Jag måste ändå upp vid vissa tider, äta vid vissa tider, får inte ha pyjamas efter nio, måste vara hemma halv tio på kvällen senast, måste ha telefonen med sig om man går ut, måste ringa och fråga om man får lov att vara hemma hos sin vän längre än den bestämda halv-tio regeln, men på helgen halv elva, måste planera övernattningar, måste göra si, måste göra så, måste hålla struktur måstemåstemåste! JAG ÄR TRÖTT PÅ MÅSTEN! 
 
MEN, FÖR ÖVRIGT! VI hade det så bra uppe i Liseberg!:
Det var en stor lycka på Liseberg att hitta en restaurang som är HELT vegansk! Med en stor buffé! The green room och maten där var fantastiskt god! Creds till hela restaurangen som dessutom var fruktansvärt mysig! Man blir förvånad av att gå in på ett ställe där man kan äta exakt ALLT utan att behöva fråga, när man är så van vid att egentligen ha ETT alternativ max och gå runt och fråga om innehållsförteckningar!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar