måndag 9 juni 2014

VÄRLDENS BÄSTA TOFU-SALLAD

OK. Jag åt världens godaste tofu-sallad idag, receptet hittade jag på någon hemsida som jag dock ändrade om själv (glömde ta bild eftersom det var så himla gott så jag åt upp det lite för snabbt hihi)

RECEPTET:

1 paket kung markatta färdigmarinerad tofu
3 msk dijonsenap
2 msk tomatpuré
2 msk soja
olivolja + svartpeppar och salt.
Den här bääääst till sallaaaddeeerrr och hur god som helst. 30 spänn på coop,
ÄLSKAR tofu. Ibland gör jag egenmarinerad också, kan dela receptet på den nästa gång jag ska göra storkok med tofun.




















OK, tog cirkus 20 minuter att göra. 
Skar tofun i tärningar, stekte den i olivolja med massa svartpeppar och salt.
Blandade ihop de andra ingredienserna och öste över det när jag hade fått färg på tofun. 
Därefter lät jag det puttra på svag värme och jag tillsatte lite vatten för jag ville att det skulle vara mer "såsigt" och det här receptet fungerar bra till en gryta också! MUMS Det blir cirkus fyra-fem portioner


Till det hade jag:
avokado, kikärtor
solroskärnor och pumpakärnor (massvis hihi)
sparris, romansallad och sen lite av alla möjliga grönsaker jag hittade i kylen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar