tisdag 3 juni 2014

en regnig dag och veganpropaganda!

Regnig dag, högsta volym och matlagning med mina vänner på behandlingshemmet är vad som händer just nu, helt underbart. 

Jag måste verkligen tipsa om en vegansk glass, för alla er som käkar glass med animaliskt innehåll för guds skull. Vem behöver chokladglass med ett animaliskt innehåll när man kan äta supergod, vegansk chokladglass för 20 spänn?(ingen) Det gör allt verkligen så himla onödigt att producera tex glass med det animaliska produkter när man faktiskt inte behöver göra det. 

 om nio dagar har jag varit vegan i två månader men vem räknar?hihi
Som sagt, veganism är INTE en diet, det finns ju massor av vegansk skräpmat och jag har en viss förälskelse i glass. Nu ska jag röra ihop en vegansk sallad med marinerad tofu, spenat avokado, alla möjliga grönsaker och pumpa+solroskärnor. Lätt när man inte orkar tillaga något, hihi.

Jag har massor i min kalender idag, Idag ska vi gå igenom min nya diagnos för att jag skall kunna förstå den bättre och det uppdaterar jag mer om senare, jag kan inte riktigt berätta det officiellt så länge jag inte förstår det, men det kommer ett inlägg om diagnoser och min historia angående det inom en snar framtid.

Tofuline - Rich chocolate och det finns massvis av olika smaker inom Tofuline. Try it!
här är glassen och jag har levt på den och massvis av cola de senaste dagarna, puss!

1 kommentar: