måndag 28 april 2014

SNACKA MASSA SKIT, JAG HAR INTE ALLS PANIK!

Normalt vis brukar jag inte fira min födelsedag men gårdagen var så himla mysig! Jag och personal bakade en vegansk tårta, småskrattade hela dagen med alla och hade filmkväll med bästa Camilla. För övrigt har jag råpluggat samhällsekonomi både igår och idag, och stressen är SKYHÖG. panikpanikpanik! Pluggandet har legat på is och det är dags att ta igen det nu, MEN, Koncentrationen suger verkligen på grund av min stackars hjärna som utsätts för ständig stress. - jag har så mycket att arbeta med när det gäller överklagandet om förlängd placering innan Juni gör så snart svimmar jag av stress.



Outfit & sysselsättning idag:

Jag fick ett presentkort på body shop från hemmet så jag har shoppat veganska skönhetsprodukter nu när jag äntligen fått bukt med mitt veganska matschema, då jag tänker byta ut allt jag äger till de ICKE ANIMALISKA PRODUKTERNA! Så himla bra!. Jag har bara varit vegan i tre veckor och det första steget för mig var att verkligen strukturera upp min kost totalt. Är man vegan på behandlingshemmet jag bor på så måste man sköta ALLT själv i matväg etc. Därför har jag fått lägga mer tid på det eftersom det är en omställning för mig som aldrig kunnat laga mat förut utan hjälp. 
 Från vegetarian till vegan är absolut ingen stor övergångsprocess, men det känns så skönt och roligt att äntligen få bli det! 


Jag är väldigt kritisk gentemot skräckfilmer och The Unborn var verkligen inte läskig,
men det fanns i alla fall en logisk, helt ok story. -check it out!

6 kommentarer:

  1. Vilken fin klänning!! :D

    SvaraRadera
  2. Du är sjukt grym du! Har också haft mina perioder, och jag vet hur hårt det kan vara att försöka ta tag i vardagen. Bara att ta en dag i taget och inse att det faktiskt inte spelar någon roll hur det gick precis idag, för det är en dag imorgon också

    Tänkte dock varna dig lite för body shop, en vegan till en annan, att de faktiskt ägs av L'oreal. Beror ju helt på hur hård man är, men ändå värt att veta. Man kan ju dock se det som att L'oreal kanske slutar med all den andra skiten om de inser att djurfritt faktiskt säljer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Absolut! Det är grymt att du också kommit till den punkten och inse det. :-) Det är alltid okej att falla, det är bara så himla viktigt att man tar sig upp igen och jag vet att det är möjligt för alla, oavsett hur svårt man tycker att det är!

      Ok! Jag ska kolla upp det direkt, tack för tipset, blir jätteglad över att du sa det!

      Radera
  3. Åh, vad fin du är!

    Alltså jag måste bara få säga, för jag jobbar på The Body Shop och råkade läsa kommentaren över!
    Jag tycker absolut inte att man behöver sluta att handla på TBS om man är vegan för att de nu ägs utav L'oreal. Istället får man se det som att L'Oreal har snappat upp att det är den här sortens skönhetsindustri vi vill ha. En med hjärta och själ.
    L'Oreal har även gått ut med att de ska se över hur deras egna produkter framställs. För det är viktigt att veta att TBS's produkter och L'Oreals är två helt skilda saker.
    TBS har Leaping Bunny stämpeln och ses hela tiden över av cruelty-free international så att vi fotsätter hålla standarden vi utlovar.

    Kraaaaam!

    http://andreakvick.blogg.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack kära du!

      Tack för informationen, ska fortsätta läsa på, då vet jag att jag kan handla på body shop med ett gott samvete. :-) Kramar!!

      Radera