måndag 21 april 2014

Nackdelarna med behandlingshemmet!

Just nu, idag, fåtal gånger lite då och då blir jag så himla trött på att bo på ett behandlingshem! Det är inte alls lätt ibland att bo kollektivt, Även om det här stället har hjälpt mig och fortsätter hjälpa mig så finns det ändå situationer då jag verkligen känner mig maktlös och fruktansvärt ensam, så just nu är jag bara så trött och gnällig. Just nu önskar jag mig bara bort, bort från allt, bort. Bort från att bo på ett behandlingshem, bort från att må dåligt, bortbortbort. 

Att bo på ett behandlingshem

Varför är det även så himla jobbigt då?

  • *Att själv må dåligt och bo med flertal tjejer som också mår dåligt konstant är verkligen hjärtskärande och vissa gånger är det så himla psykiskt påfrestande.
  • Ibland dyker det upp situationer man inte har någon kontroll över alls och inte kan förhindra, det är förstås förståeligt men man kan verkligen känna sig så himla kvävd när man vet att man inte har någon annanstans att ta vägen när vissa situationer sker, det här är trots allt mitt "hem".
  • *Ibland känns det så himla inlåst att bo här, det känns som att min frihet är begränsad, trots att jag får lov att åka iväg och trots att jag vet att det är ett öppet ställe.  
  • Trots att jag bor här, även om jag kallar det för mitt hem, så är det inte mitt hem, Mitt hjärta befinner sig i en drömvärld av vad jag önskar jag kunde kalla för hem, och det är inte ett behandlingshem för psykisk ohälsa.
  • *Jag känner mig så onormal ibland, jag önskar verkligen att jag hade fått bo i en egen lägenhet, sköta allt själv, inte behöva träffa en terapeut två gånger i veckan och ha personal runtomkring mig dygnet runt och jag önskar innerligt att jag egentligen inte hade behövt så mycket hjälp i det vardagliga som jag behöver.
  • Ibland är det bara skit att alltid ha människor runtomkring sig, trots att det är bra när man verkligen behöver det.

.
Bloglovin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar