onsdag 23 april 2014

Vårkänslor, struktur och stress-stress-stress!

Gårdagen var en helt underbar dag, Idag är det dessvärre en tuffare dag. Det var dags för skolmöte igen och det lär bli extra fokus på mitt skolarbete framöver. Jag har dessutom arbete inför överklagan angående min placering som har strulat till sig ordentligt, jag skall lägga upp ett inlägg om det senare.

För att min skolgång skall bli så bra som möjligt så har vi fått strukturera upp tider, dagar och extra-lektioner med en specialpedagog så att jag kan få så mycket stöd som möjligt för mina studier. Det är trots allt ett av mina största mål i vårdplanen, att faktiskt klara av skolan.

Det är så himla viktigt att sätta sig ner och tänka, planera upp hur man skall studera för att inte sitta där klockan två på natten och veta att provet börjar om sex timmar. Från mina erfarenheter så förvärrar man situationen genom att skjuta upp på saker och ting

Är stress dessutom ett känsligt och psykiskt påfrestande för en, så är det extra viktigt. Man missar det som egentligen är viktigt för en genom att dra täcket över huvudet och av ren erfarenhet så blir ångesten skyhög och katastroftankar ökar av att dra täcket över huvudet även om man verkligen-verkligen vill det. Starta favoritmusiken, försök hamna i tankarna om att det bästa du kan göra är att faktiskt göra ditt bästa och att det RÄCKER mer än väl. Om det tom är så att du inte klarar av att plugga, gå till lektionen ändå och prata med läraren, sådana saker har verkligen hjälpt mig.


Outfit och bilder från gårdagen:



Min favorit-kontaktperson hade med sig sin valp till jobbet och åh
det var så svårt att lämna han när jag skulle till skolan, han är så söt!



2 kommentarer: