måndag 23 juni 2014

Det är så VÄRT att STÅ EMOT rakbladen.

Efter en natt med tankar, ångest och en falsk längtan efter självskador har idag blivit min vändning. Jag har egentligen haft massvis att uppdatera på bloggen, (som kommer nu inom kort!!) men som har förfallit nu när det har varit turbulent i min vardag. Och, som jag delat med tidigare så har jag fått igång projekt och ska på intervju på torsdag! åhåhåhåhåh är så himla lycklig. Och inom kort har jag förhoppningsvis en praktik-plats OCKSÅ! Tänk att det faktiskt kan vara så att man kan bli glad igen, även om man inte självskadar. För det blev jag, idag är jag glad och jag rörde inte ett enda rakblad i min hemska natt. 

Hade jag valt att självskada i natt så hade jag mått lika dåligt idag, det hade blivit en stor hemsk ond cirkel och då hade jag inte skrattat idag, jag hade inte gått i kortärmat idag på grund av värmen och jag hade verkligen inte kunnat göra det som gör mig lycklig om jag hade valt självskadan. FRIFRIFRI! Så ikväll, fram med boken, jag ska skriva ner allt det lyckliga i mitt liv idag och läsa det nästa gång jag får de tankarna och åter igen påminna mig själv om att ångesten kan gå över UTAN destruktivitet.

Jag idag:



Ny-shoppat åh:





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar